Ağıt

Bütün yetkinliklerini
Bölüm başlarındaki
“Okuyoruz da yazıyoruz!”
Alıntılarından alan romancılara verdiğim desteğin gururuyla
Anlatıyorum
Ve düşünüyorum
Öyleyse sıkılıyorum                                                                                                                                    
Ortak çıkma kaygınızı bıraktığınız dehlizlere
Rutubet kokusunu kim bıraktıysa
Ona edilen bütün beddualar
Editörün düzeltmesine
Çevirmenin birkaç porselen kırılan
Fazla tiyatral bir aile kavgasına
Ya da sizin tonlamanıza okurken
Kurban gidecek, sıkışıp doğduğu harflerin arasında
Dişlerimizin arasında kalmış tüm öğütülemeyen öğünlerin
Islak mendilin içinde kaybolmasına eşdeğer tutabilirim bunu
Bunları birbirine bağlayacak çokca edebi bir benzetme ile
Çarşafların yataklardan sıyrıldığı şu günlerde
Ne desem size saçma gelecek
Çünkü aynı kelimleri farklı tecrübelerle öğrendiğimiz günlerde
Birbirimize birgün yalan söyleyeceğimiz konusunda yemin ettik
Kadim bir anlaşmasıdır bu
Herkesin kendi şartnamesini kaleme aldığı
İlkokul fişleriyle yavaş yavaş unutulan
Devlet eliyle eğitim safsatası
Diye devam etmeyecek
Franco azledilmeyecek tarihi diktatörlüğünden
Ölen çocuklarımdan birinin ismini koyacağım tam buraya
Ve hep burdan sesleneceğim
Okudukça
Unutsam dahi
-O şiirin bu şairden başka okuyucusu yoktur
Belki biraz bizim patron-



Yorumlar

Popüler Yayınlar